اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

دو پیشنهاد برای بافت فرسوده در برنامه ششم


سازمان نوسازی شهر تهران با هدف سرعت بخشیدن به روند نوسازی بافت فرسوده پایتخت، دو پیشنهاد مهم در قالب یک برنامه شش‌بندی برای در نظرگرفتن در برنامه ششم توسعه کشور به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد. براساس این پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسكن) با همكاری وزارت كشور مكلف می‌شود ظرف سال اول برنامه نسبت به تعیین سازوكارهای انتقال حق توسعه (TDR) با بهره‌گیری از ابزارهایی نظیر زمین‌های دولتی یا اراضی ذخیره احیا و بازآفرینی محدوده‌های محلات هدف در محدوده قانونی شهرها اقدام کند.
سازمان نوسازی شهر تهران با هدف سرعت بخشیدن به روند نوسازی بافت فرسوده پایتخت، دو پیشنهاد مهم در قالب یک برنامه شش‌بندی برای در نظرگرفتن در برنامه ششم توسعه کشور به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرد. براساس این پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسكن) با همكاری وزارت كشور مكلف می‌شود ظرف سال اول برنامه نسبت به تعیین سازوكارهای انتقال حق توسعه (TDR) با بهره‌گیری از ابزارهایی نظیر زمین‌های دولتی یا اراضی ذخیره احیا و بازآفرینی محدوده‌های محلات هدف در محدوده قانونی شهرها اقدام کند. انتقال حق توسعه به این معنی است که دولت از طریق سازوکارهایی همچون پرداخت یارانه، عدم نفع آن دسته از شهروندانی که هنگام تخریب و نوسازی ملک خود به دلیل واقع شدن در محدوده‌های خاص شهری از جمله حریم پادگان‌ها یا بافت تاریخی شهر امکان ساخت‌وساز همچون املاک مجاور خود را ندارند، جبران کند. به گفته مدیران سازمان نوسازی شهر تهران، وزارت راه و شهرسازی می‌تواند عدم النفع این دسته از شهروندان را از طریق واگذاری زمین معوض یا معافیت عوارض شهرداری جبران کند. علاوه بر این سازمان نوسازی شهر تهران در بند دیگری از پیشنهاد خود آورده است: به منظور پیشگیری و پیشنگری از رشد سكونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای، وزارت كشور و وزارت راه و شهرسازی مكلفند نسبت به تدوین طرح هادی(برنامه کنترل توسعه روستاها) برای روستاها و آبادی‌ها و شهرهای واقع در حریم شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر كه در معرض پذیرش جمعیت و ساز و كار بازار زمین هستند، اقدام کنند.



به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عبادالله فتح‌اللهی، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران این پیشنهاد را طی نامه‌ای به مسوولان استانداری تهران، برای درج در برنامه ششم توسعه ارائه و تاکید کرد: سایر پیشنهادهای این سازمان در چهار بند به استانداری ارائه شده است. در بند اول پیشنهاد شده وزارت راه و شهرسازی مکلف شود در طول برنامه ششم زمینه مرمت، احیا، مقاوم‌سازی، بازآفرینی و نوسازی حداقل ۱۰ درصد از بافت‌های مسكونی فرسوده شهری و محدوده‌های تاریخی و سكونتگاه‌های غیررسمی را فراهم کند و تسهیلات و بودجه مورد نیاز همه ساله با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و هماهنگی شهرداری‌ها در بودجه عمومی پیش‌بینی و در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و شهرداری‌ها قرار گیرد. برنامه عملیاتی موضوع پیش گفته در دو بخش نوسازی مسكن و تامین خدمات و زیرساخت‌ها، در 6 ماهه اول برنامه توسط وزارت راه و شهرسازی، وزارت كشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور، شورای‌عالی استان‌ها و شهرداری تهران (به نمایندگی از كلانشهرهای كشور) تهیه و كلیه دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در سطح مدیریت ملی و میانی و محلی، تعهد و التزام به اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری خواهند داشت. ضمن آنکه دولت مكلف شود حداقل پنجاه درصد از اعتبارات و تسهیلات ارزان قیمت (با تضمین ۵۰ درصد سود تسهیلات توسط دولت) بخش مسكن را به اجرای طرح‌های احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سكونتگاه‌های غیررسمی اختصاص دهد.





موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


از این دریل ها بیشتر در مورد قطعات بزرگ که سوراخ کردن آن با ماشین مته میسر نباشد و همچنین در سوراخ های کم قطر و بی نیاز از دقت زیاد استفاده می شود...



پنجره های قدیمی از جنس سنگ که امروز به قیمت زیادی در حراجی های معتبر به فروش می رسد



یکی از مسائلی که برای فروشنده از اهمیت بالایی برخوردار است، سازماندهی و همچنین پیگیری صحیح رسیدگی به فرصت های فروش محصولات است. یک نرم افزار CRM به..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5