اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM
تاثیرپذیری معاملات املاک از رخدادهای سیاسی، خلوت‌ترین روز بازار مسکن

دیروز اغلب واسطه‌های ملکی یک نیمروز بدون مراجعه و بی تماس را پشت سر گذاشتند به‌طوری‌که اگر چه در ساعات پایانی عصر شنبه، تعداد کمی مشتری در بازار برای پرس و جو حاضر شد اما در مجموع، فضای بازار معاملات ملک در روز شنبه با خاموشی کم سابقه همراه بود.



وضعیت آخرین فایل‌های فروش مسکن

فایل‌های فروش مسکن که طی چند روز گذشته به بازار املاک پایتخت عرضه شده‌اند در برخی موارد دارای یک ویژگی مهم برای متقاضیان خرید آپارتمان هستند. در حالی‌که میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در آذرماه در مقایسه با آبان امسال بیش از ۶ درصد افزایش داشت اما در میان تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده به بازار فروش مسکن مواردی دیده می‌شود که قیمت پیشنهادی فروش واحد مناسب‌تر از عرف قیمتی منطقه‌ای است که واحد عرضه شده در آن قرار دارد.



شرایط ساخت در «ابرزمین‌»ها

تصویب شرایط اولیه ساخت‌و‌ساز روی ابرزمین‌ها در کمیسیون ماده ۵ ، ضوابط اولیه برای ساخت و ساز روی «ابرزمین»های موجود در پایتخت تصویب شد. جزئیات مصوبه اخیرا کمیسیون ماده پنج شهر تهران برای نحوه مواجهه شهرداری با «زمین‌های ذخیره» نشان می‌دهد شهرداری با اولویت قراردادن «شرایط برد-برد» برای مالکان زمین‌های بالای یک هکتار و همچنین منافع شهر، باید به‌گونه‌ای شرایط صدور پروانه ساختمانی روی این اراضی را ایجاد کند که با لحاظ «نیاز پایتخت به تامین فضای سبز و کاربری‌های خدماتی»، امکان ساخت و سازهای مسکونی و غیرمسکونی روی «ابرزمین»ها فراهم شود. ۴۳۰۰ هکتار «زمین ذخیره» در پایتخت شناسایی شده است.



هشدار به خریداران امتیاز مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برآوردهای اولیه نشان می‌دهد فرم «ج» حدود ۳۰ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن قرمز است و در یک شهر ۶۰ درصد افراد فاقد شرایط لازم بودند به خریداران این امتیاز در فضای مجازی هشدار داد که سرمایه خود را از دست ندهند.



خیز معاملات مسکن در گزارش بانک مرکزی

گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه از خیز معاملات خرید مسکن در پایتخت حکایت دارد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، بانک مرکزی اعلام کرد: در آذرماه ۹۸ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۹هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی رسید که این میزان در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۴/ ۱۳۷ و ۴۰درصدی همراه شده است.



ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن از نیمه بهمن

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن از نیمه دوم بهمن ماه آغاز می‌شود. آن‌طور که این معاونت اعلام کرده پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ۴۰ درصد ثبت‌نامی‌های طرح اقدام ملی مسکن به دلیل قرمز بودن فرم «ج» از متقاضیان واقعی جدا شده و جزو حذف‌شدگان می‌باشند.



بازار آپارتمان‌های ۵۰ تا ۷۵ متری

مشاوران املاک درباره آخرین تحولات بازار مسکن پایتخت عنوان می‌کنند که بخش عمده متقاضیان مصرفی موجود در بازار به دنبال آپارتمان‌های مسکونی میانسال هستند.



فرم «ج» متقاضیان مسکن ملی چک شد/ اعلام ریزشی‌ها در نیمه بهمن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از اتمام پایش فرم «ج» متقاضیان طرح ملی مسکن مبنی بر بررسی دریافت کنندگان تسهیلات دولتی مسکن در سال های گذشته، خبر داد.



قسط و قدرت وام جدید مسکن

سقف نوعی از تسهیلات مسکن بعد از ۴ سال تثبیت به‌رغم افزایش شدید قیمت‌ ملک، سرانجام با تصویب شورای پول و اعتبار افزایش یافت. «وام ترکیبی» اوراق مسکن در تهران از ۸۰ میلیون به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که شامل ۱۰۰ میلیون وام خرید و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود. در مراکز استان‌ها و شهرهای کوچک نیز این نوع وام به ترتیب به ۱۲۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. زوج‌ها در صورتی که با هم برای خرید اوراق اقدام کنند، این تسهیلات در تهران و دو دسته شهر دیگر به ترتیب به میزان ۲۴۰ میلیون، ۲۰۰ میلیون و ۱۶۰ میلیون تومان به آنها پرداخت می‌شود. بررسی‌ها درباره نحوه تاثیرگذاری وام‌های جدید بر رفتار متقاضیان خرید مسکن نشان می‌دهد چهار تغییر در معادلات بازار در پیش است که اولین آنها به قدرت پوشش وام مربوط می‌شود. بیشترین پوشش قیمت خرید ملک با وام، در شهرهای کوچک رقم می‌خورد که میانگین آن ۷۷ مترمربع برآورد می‌شود. این تسهیلات می‌تواند رشد محسوس در معاملات مسکن شهرهای کم‌جمعیت و تحرک خفیف در شهرهای بزرگ ایجاد کند. روز گذشته اعلام شد خرید آپارتمان در تهران طی آذر ماه ۱۴۶ درصد نسبت به آبان رشد کرد که پرواز معاملاتی به حساب می‌آید.



بساز و بفروش‌ها در منگنه دو بازار

سرمایه‌گذاران ساختمانی در منگنه دو بازار قرار گرفته‌اند و نسبت به آینده کوتاه‌مدت فعالیت در این حوزه ناامید هستند. طبق نتایج یک نظرسنجی مراجعه مالکان املاک کلنگی به سازنده‌ها برای تخریب و مشارکت کاهش چشمگیر پیدا کرده و از طرف دیگر، فروش واحدهای نوساز نیز با افت قابل توجهی مواجه شده است. سازنده‌ها در میان این دو موقعیت مجبور به کاهش سرعت ساخت و تکمیل شده‌اند. آنچه شرایط عرضه مسکن و ساخت و ساز را سخت تر کرده، قیمت تمام‌شده است.



خط قرمز روحانی برای «مسکن ملی»

رئیس‌جمهور خطوط قرمز اجرای طرح «اقدام ملی مسکن» را برای مجریان این طرح تبیین کرد. حجت‌الاسلام حسن روحانی روز گذشته در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور دست‌اندرکاران طرح اقدام ملی مسکن برگزار شد، درباره انتخاب زمین مناسب اجرا و نیز اخذ تضمین درباره اینکه ساخت مسکن در قالب این پروژه به حاشیه‌نشینی منجر نشود، نکاتی را تصریح کرد.



آخرین وضعیت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن

دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی از آخرین وضعیت ثبت نام خبر داد و اعلام کرد: در زمان ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از متقاضیان هیچ‌گونه وجهی دریافت نخواهد شد.



وزن‌کشی استانی رکود مسکن

بازار معاملات مسکن در غالب استان‌های کشور طی تابستان امسال رکود را سنگین‌تر از آنچه در پایتخت رقم خورد، تجربه کرد. اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد نیمه اول امسال با تغییر فصل از بهار به تابستان در حالی که حجم معاملات خرید آپارتمان در تهران ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد در ۳۰ استان دیگر با افت سنگین ۳۴ درصدی روبه‌رو شد. تفاوت جغرافیایی در ابعاد رکود مسکن به «میزان آسیب‌پذیری استانی» تقاضا در برابر جهش قیمت یک سال اخیر مربوط است. تابستان امسال قیمت مسکن در اکثر شهرها به ثبات نسبی رسید.



رفتار خریداران و فروشنده‌ها در بازار مسکن

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران از رشد اندک مراجعه متقاضیان خرید مسکن در مراجعه به بنگاه‌های معاملات ملکی خبر می‌دهند. مطابق با آخرین آمار منتشر شده از تحولات بازار مسکن پایتخت در نیمه پاییز، حجم معاملات خرید و فروش از اواسط فصل جاری اندکی با افزایش مواجه شده است، هر چندکه مقایسه آن با دوره‌های ثبات مشابه بازار، هنوز نشان‌دهنده سطح پایین معاملات مسکن است.



وضعیت بازار مسکن در هفته جاری

مشاوران املاک مناطق مسکونی پایتخت عنوان می‌کنند سیگنال محسوسی از افزایش قیمت‌های پیشنهادی مسکن تحت تاثیر افزایش قیمت بنزین در عمده مناطق شهر دریافت نشده است.



دو دسته قیمتی در بازار آپارتمان‌های لوکس‌متراژ

بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان‌های لوکس‌متراژ در بازار مسکن حاکی از وجود دو دسته قیمتی در این بازار است. تحقیقات میدانی از واسطه‌های ملکی نشان می‌دهد قیمت پیشنهادی یک گروه از آپارتمان‌های لوکس‌متراژ عمدتا نوساز یا زیر ۵ سال ساخت با افزایش قیمت پیشنهادی روبه‌رو شده‌اند اما یک گروه دیگر از این آپارتمان‌ها که علاوه بر ویژگی لوکس‌متراژ بودن، واجد امکانات لوکس از قبیل چند واحد پارکینگ، استخر، جکوزی داخل واحد، سالن ورزش و آمفی تئاتر هستند دچار افت قیمت شده‌اند.



مقصد مناسب خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن

خانه‌اولی‌هایی که نوبت دریافت وام آنها فرارسیده است، به رغم آنکه تورم مسکن قدرت خرید آنها را به حداقل ممکن کاهش داده است، می‌توانند در چند ناحیه از پایتخت، آپارتمان مناسب خریداری کنند.



افزایش وام مسکن در سه سناریو

طرح «ترمیم قدرت خرید مسکن» بعد از حداقل یک سال تشخیص کارشناسان بابت نیاز بازار به آن، سرانجام به جریان افتاد و در خوان آخر بررسی شد و مورد تصویب قرار گرفت. «افزایش سقف وام مسکن» مطابق آنچه اعلام شده، مورد موافقت سیاست‌گذار پولی قرار گرفته است؛ به‌طوری‌که مدل پیشنهادی برای این افزایش، در جلسه هفته جاری یا حداکثر هفته آتی شورای پول و اعتبار به بحث و رای‌گیری گذاشته می‌شود.



تابلوی رسمی از بازار ملک

وضعیت ۷ متغیر بازار مسکن با انجام یک خودآزمایی توسط دولت، در تابلوی رسمی اعلام شد. بخش‌هایی از گزارشی که تحت عنوان عملکرد سال دوم برنامه ششم توسعه منتشر شده است، نشان می‌دهد سال گذشته شاخص دسترسی به مسکن (نسبت قیمت خانه به درآمد خانوار) که مطابق هدف‌گذاری دولت قرار بود از «۱۰ سال» در سال ۹۶ به «۹سال» کاهش پیدا کند، تحت تاثیر جهش قیمت‌ها به «۱۱ سال» رسید. مطابق این تابلو، نوسانات قیمت‌ها خیلی بیش از حد متعارف و تیراژ ساخت به مراتب کمتر از نیاز بازار بوده است.



ثبت‌نام مسکن ملی از ۱۶ آذر آغاز می‌شود

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از تغییر زمان ثبت‌نام استان‌های باقیمانده فاز نخست طرح اقدام ملی از ۱۳ آذر به ۱۶ آذر خبر داد.



>     
11  
12  
13  
14  
15  
16  
17  
18  
19  
20  

 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5