اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM
قیمت‌های عجیب فروشندگان مسکن

مشاوران و فعالان بازار معاملات مسکن، از افزایش تدریجی فایل‌های فروش در بازار مجازی و بنگاه‌های املاک خبر می‌دهند.



زمان دو هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان پیامکی مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای مرحله تکمیل ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که از طریق پیامک، رزرو کرده بودند بازه زمانی دو هفته ای در نظر گرفته‌ایم که متناسب با شرایط هر شهر به متقاضیان اعلام می‌شود تا نسبت به تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود از طریق سامانه tem.mrud.ir اقدام کنند.



کلید اتصال مسکن به بورس

دومین مسیر بورسی برای تامین مالی «عرضه مسکن» قرار است براساس یک طرح جدید در بازار سرمایه ایجاد شود. در قالب این طرح، منابع مورد نیاز ساخت‌و‌ساز با انتشار نوعی اوراق و فروش آن به حداقل دو دسته متقاضی اصلی - تقاضای مصرفی خرید مسکن و سرمایه‌گذاران ملکی - برای سازنده تامین می‌شود و در ازای مشارکت خریداران اوراق در پروژه ساختمانی، متناسب با حاشیه سود حاصل از ساخت‌و‌ساز و رشد قیمت ملک، دارندگان اوراق نیز نفع می‌برند.



حرارت زمین در فصل زمستان

قیمت‌ها در بازار املاک کلنگی پایتخت در سال ۹۸ بعد از یک فصل توقف رشد، مجددا در زمستان صعودی شد. جزئیات تغییر یک‌ساله ارزش فروش انواع ملک در تهران نشان می‌دهد سال گذشته تورم زمین از تورم مسکن سبقت اساسی گرفت و نرخ ۹۳ درصد را به ثبت رساند. فاصله قیمت زمین با آپارتمان در تهران همچنان در بالاترین سطح نسبت به سال‌‌های قبل قرار دارد. این نسبت با احتساب ارقام پایان ۹۸ به ۴۱/ ۱ رسیده است. دو علت برای نبض تندتر قیمت ملک کلنگی در مقایسه با واحدهای مسکونی مطرح است.



معاملات مسکن در مرز ۵ رقمی

تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در مرز ۵ رقمی شدن قرار گرفت. اطلاعات رسمی درباره تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه نشان می‌دهد در دومین ماه از فصل سال در حالی ۹ هزار و ۹۹۶ فقره معامله خرید مسکن در پایتخت به ثبت رسید که این میزان در مقایسه با اردیبهشت ماه سال گذشته با کاهش ۹ درصدی همراه شده است.



فاصله بودجه خانه‌اولی‌ها با قیمت متوسط آپارتمان‌های نقلی

مقصد اصلی خانه‌اولی‌ها در بازار مسکن مناطقی است که آپارتمان‌های تا ۷۰۰ میلیون تومانی برای فروش در آنها عرضه می‌شود.



نوسان قیمت در لیست مصالح ساختمانی

مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از تحولات قیمتی مصالح و تجهیزات ساختمانی، میزان نوسان شاخص قیمتی ۱۵ گروه از پرکاربردترین و مهم‌ترین اقلام ساختمانی ساخت وسازهای پایتخت را اعلام کرد. در این گزارش که روز گذشته از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد علاوه‌بر اعلام فهرست تغییرات شاخص قیمتی مصالح ساختمانی در فصل زمستان ۹۸، تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در یک‌سال ۹۸ نیز اعلام شد.



نقص اطلاعات در فایل‌های ملکی

فایل‌های فروش آپارتمان در استارت‌آپ‌های ملکی با نقص اطلاعات همراه شد. هرچند طراحان این تصمیم با هدف «مهار تورم مسکن و کمک به خانه‌اولی‌ها» اقدام کرده‌اند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد سانسور قیمت از بازار فایل‌ها، ۷ اشکال اساسی برای سمت تقاضای مصرفی ایجاد می‌کند که نتیجه آن متضاد از هدف اولیه خواهد بود. مهم‌ترین ایراد کنار گذاشتن شفافیت در بازار معاملات ملک، محروم شدن خریداران از خط‌کش مجازی برای مقایسه قیمت‌ها است. اردیبهشت پارسال، قیمت پیشنهادی حذف شد؛ اما تورم ماهانه مسکن رکورد بیشترین نرخ در سه سال را ثبت کرد.



خانه‌های دولتی به کدام خانوارها می‌رسد؟ فاکتور فروش مسکن ملی

شرایط ورود به طرح ساخت و عرضه خانه‌های دولتی - مسکن ملی - یک ظاهر سه بعدی دارد که به صراحت اعلام شده، اما حاوی یک باطن دو وجهی هم هست. صرف‌نظر از شرایط اولیه ثبت‌نام برای این خانه‌ها، خانوارها باید استطاعت پرداخت حداقل ۵/ ۱ میلیون تومان قسط برای وام ساخت این واحدها را داشته باشند. از این مهم‌تر، مبلغ «آورده نقدی» متقاضیان واجدشرایط است که فاکتور تمام‌شده واحدها،‌ آن را معلوم کرده است. تیراژ ساخت در طرح اقدام ملی مسکن از ۴۰۰ هزار واحد به ۱/ ۱ میلیون واحد مسکونی افزایش پیدا کرده است.



فیش حقوقی بنا و مهندس

مرکز آمار ایران برای اولین‌بار لیست میانگین قیمت و نرخ رشد هزینه‌های ساخت‌و‌ساز مسکن در ۷۱ قلم انواع کالا و خدمات ساختمانی را منتشر کرد. براساس این گزارش لیست قیمت ۴۲ قلم انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی و همچنین ۲۹ نمونه از دستمزدهای مربوط به عوامل انسانی ساخت‌وسازهای پایتخت منتشر شده و متوسط تغییرات آنها در یک بازه زمانی یکساله منتهی به پایان زمستان ۹۸ –تغییرات قیمت ۷۱ قلم از انواع مصالح و تجهیزات و دستمزدهای عوامل ساخت‌وساز-برآورد و اعلام شده است.



دو تهدید بازار دوم مسکن

بازار دوم مسکن به‌دلیل تهدید از دو ناحیه، با نایاب شدن فایل‌های پیش‌فروش مواجه شده است. تهدید دوم بازار پیش‌فروش مسکن، ریسک پیش‌خرید آپارتمان تکمیل نشده در وضعیت کنونی را برای متقاضیان افزایش داده‌ است.



ظاهر و باطن وام مسکن ۹۹

سبد تسهیلات ساخت مسکن بعد از افزایش وام خرید،‌ با ۳۶ حالت پرداخت به لحاظ «سقف و نوع وام، نوع سازنده و نوع شهر» به روز شده است. اما صرف‌نظر از این طبقه‌بندی ظاهری، «شرایط دسترسی» به وام‌ها در سال جدید مستلزم طی مراحل مشخصی است.



نظارت کرونایی بر کارگاه‌های ساختمانی

مدیرکل معماری شهرداری تهران با بیان اینکه از ۲۱ فروردین سال جاری، با توجه به تدابیری که در ستاد مقابله با کرونا در تهران اتخاذ شد، فعالیت کارگاه‌های ساختمانی بلامانع اعلام شد، از نصب بنرهایی در محل کارگاه‌ها خبر داد. مهدی صالحی گفت: در مجموعه شهرداری تهران، با توجه به طرح‌هایی که سال‌های قبل اجرا می‌کردیم، امسال نیز با شیوع بیماری کرونا همراه شد. از ۲۴ اسفندماه تا ۲۱ فروردین سال جاری، کارگاه‌های ساختمانی تعطیل بودند.



مسکن ملی، ساختمان سبز شود

رئیس پژوهشکده شهرسازی و معماری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آمادگی برای تدوین پروتکل واحد برای بهبود کیفیت ساخت‌و‌ساز خبر داد و گفت: دولت از فرصت طرح اقدام ملی مسکن برای اجرای ساختمان‌های سبز؛ ساختمان‌های پایدار و متناسب با محیط‌زیست، استفاده کند.



سبقت سازنده‌ها در عرضه مسکن

سازنده‌ها و مالکان واحدهای مسکونی نوساز در روزهای اخیر در بازار عرضه مسکن حضور پررنگ‌تری نسبت به سایر عرضه‌کننده‌ها داشتند.تحقیقات میدانی از تازه‌ترین شرایط بازار معاملات مسکن شهر تهران طی روزهای اخیر نشان می‌دهد در حالی‌که بازار مسکن به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین قرار داشتن در ماه نیمه تعطیل فروردین عملا به حالت تعطیل درآمده است اما معدود فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن در این روزها عمدتا فایل‌های نوسازی است که از سوی سازنده‌ها و مالکان املاک کلیدنخورده به متقاضیان معرفی شده است.



هشدار درباره نحوه گزینش در مسکن ملی

کارشناسان مسکن در حالی در خصوص نحوه گزینش متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن به متولیان این طرح در دولت هشدار می‌دهند که روز گذشته اظهارات یکی از مسوولان این وزارتخانه از گزینش غلط متقاضیان در طرح مسکن مهر و عدم اصابت همه اهداف تعیین شده در این طرح به جامعه هدف خبر داد.



تست کشوری حباب مسکن

بازار خرید مسکن همه استان‌ها برای تشخیص «وجود حباب قیمتی» تست شد. نتایج بررسی‌ها از نسبت قیمت به اجاره مسکن در ۳۱ استان نشان می‌دهد. این نسبت برای کل کشور- با احتساب میانگین قیمت و اجاره‌بهای کشوری- به سقف متعارف خود رسیده که به معنای بیشترین فاصله ممکن بین قیمت خرید و اجاره است. نسبت مورد بررسی در ۷ استان در برگیرنده کلان‌شهرها، از سقف همیشگی عبور کرده که بیانگر وجود حباب در قیمت است.



مسکن و صنعت از دید مدیران

حال و روز دو بخش صنعت و ساختمان از لنز مدیران در میانه زمستان ارزیابی شد. از این لنز، در بهمن‌ماه اوضاع صنعت بهبود یافته و از وضعیت رکودی فاصله گرفته است. اما به دلیل اثرگذاری کرونا بر کسب‌وکارها، انتظارات تولید در اسفند کاهش یافته است. نظرسنجی از مدیران فروش شرکت‌های ساختمانی نیز نشان می‌دهد اگرچه رشد معاملات دی و بهمن، موجب امیدواری سازنده‌ها به فروش واحدهای مسکونی شد؛ اما ادامه رشد قیمت مسکن، آنها را به آینده بازار بدبین کرده است.



پیام استانی از بازار مسکن

بازار کشوری معاملات ملک در سومین فصل از سال جاری با یک تغییر معنادار در تورم مسکن استانی همراه شد. آمار رسمی از نبض قیمت مسکن ۳۱ استان کشور در پاییز ۹۸ حاکی است تورم ملکی ۳۰ استان بعد از یک‌سال‌ونیم جاماندگی از رشد قیمت‌ها در پایتخت، سرانجام در پاییز امسال از تورم مسکن تهران جلو زد. با این اتفاق، شکاف شدید قیمت ملک بین پایتخت و شهرهای دیگر در مسیر کاهش قرار گرفت.



مهاجرت نوع سوم در بازار ملک، اطراف پایتخت برای ساخت مسکن به صرفه است؟

جهش دست کم یکساله قیمت زمین و مسکن در تهران، مهاجرت سوم در بازار ملک را رقم زد. دسته‌ای از بساز و بفروش‌ها که گروه سازنده‌های پرکار در برخی محله‌های تهران را تشکیل می‌دهند تصمیم گرفته‌اند پروژه‌های ساختمانی سال ۹۹ را در شهرهای اطراف تهران کلنگ بزنند. ‌ دو علت برای تغییر مکان سرمایه‌گذاری عنوان می‌شود؛ اولی «تفاوت نسبت قیمت زمین به مسکن در داخل و خارج پایتخت» و دومی نیز «تفاوت قدرت خرید آپارتمان» است.



>     
11  
12  
13  
14  
15  
16  
17  
18  
19  
20  

 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5