اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM
خواب کرونایی در بازار اجاره مسکن

بازار اجاره مسکن نیز همچون بازار معاملات خرید و فروش آپارتمان در تهران، در خواب کرونایی به‌سر می‌برد. اگرچه در بازار اجاره مسکن عموما «رکود» به معنای مطلق کلمه بسیار نادر است و تقریبا در تمام فصول سال حجم قابل‌قبولی از تقاضای اجاره آپارتمان وجود دارد، اما رخداد شیوع کرونا در روزهای اخیر زمینه‌ساز بروز یک رکود سنگین و تمام‌عیار در این بخش از بازار مسکن نیز شده است؛ طوری‌که تعداد معاملات اجاره منعقد شده در طول یک هفته گذشته در اغلب دفاتر مشاور املاک به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.



خلوتی بازار مسکن به خاطر کرونا

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران اعلام می‌کنند: بازار جست و جو و معاملات مسکن به دلیل شیوع کرونا تقریبا به حالت نیمه تعطیل در‌آمده است.



طرح دو منظوره برای بازار ملک، امکان تهاتر آپارتمان کلیدنخورده با زمین خام دولتی فراهم می‌شود

دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن یک طرح دومنظوره برای بازار ملک در نظر گرفته است. اجرای این طرح می‌تواند هم سازنده‌ها را از رکود فروش خارج کند و هم به افزایش عرضه مسکن اجاره‌ای منجر شود. براساس این طرح، امکان تهاتر واحدهای تازه‌ساز و ساختمان‌های مسکونی نیمه‌کاره با زمین‌های تحت مالکیت دولت فراهم خواهد شد. متولی مسکن قصد دارد واحدها را به آپارتمان‌های اجاره‌ای تبدیل و به شکل حمایتی روانه بازار اجاره کند. سه نوع واکنش از سمت بسازوبفروش‌ها پیش‌بینی می‌شود.



عوارض سال ۹۹ ساخت مسکن

کف و سقف افزایش مبلغ عوارض ساختمانی برای ساخت‌و‌سازهای مسکونی در سال جدید اعلام شد. مدیریت شهری تهران از بین دست‌کم سه معادله برای تعیین نرخ عوارض پروانه‌های ساختمانی سال ۹۹، روش «افزایش به میزان کمتر از تورم عمومی» را انتخاب کرده است. بر این اساس، سال آینده میانگین هزینه مربوط به عوارض ساخت مسکن در پایتخت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به وضع موجود افزایش پیدا می‌کند. امسال مبلغ عوارض حداقل ۲ بار تغییر کرد.



قیمت‌گذاری «قابل تبدیل» در بازار اجاره

رکود بازار اجاره مسکن سبب شده قیمت‌گذاری اغلب آپارتمان‌های اجاری توسط موجران به شیوه «قابل تبدیل» صورت گیرد تا مدت انتظار آنها برای انعقاد قرارداد، با این انعطاف کاهش یابد. این قاعده حتی در بازار اجاره آپارتمان‌های نقلی که معمولا در دو سال گذشته، به‌دنبال کاهش قدرت پرداخت مستاجران، در تمام فصول مراجعان زیادی دارد هم حکم می‌کند.



پنج تورم‌شکن بازار «زمین»

صاحب‌نظران و کارشناسان شهرسازی و اقتصاد مسکن، ۵ راهبرد جدید برای تنظیم بازار زمین و تورم‌زدایی از این بخش را تشریح کردند.



نقشه کم‌ریسک ساخت‌وساز

شرایط سرمایه‌گذاری ساختمانی در ۲۲ منطقه با معیار «زمین» بررسی و نقشه کم‌ریسک ساخت و ساز در شهر تهران تشریح شد. بررسی رابطه بین قیمت زمین و مسکن به تفکیک ۲۲ منطقه شهر تهران به شناسایی مناطقی که بیشترین حاشیه سود ساخت و ساز را نصیب سازندگان می‌کند، منجر شده است و در مقابل نشان می‌دهد در حال حاضر ساخت و ساز در کدام مناطق شهر، کمترین حاشیه سود را دارد.



بازار اجاره مسکن، همچنان کم‌رمق

واسطه‌های ملکی می‌گویند بازار اجاره مسکن که از حدود دو ماه قبل کم‌رمق شده، همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برد و تعداد قراردادهای اجاره جدید که نزد بنگاه‌ها منعقد می‌شود، بسیار اندک است.



پرریسک‌ترین معامله ملکی

خرید آپارتمان‌های تازه‌ساز «فاقد پایان‌ کار»، پر ریسک‌ترین معامله ملکی محسوب می‌شود که دست‌کم دو زیان بزرگ برای خریداران به همراه دارد. بی‌توجهی نهادهای مسوول کنترل و بازرسی ساخت‌و‌سازهای مسکونی نسبت به کار و رفتار بسازوبفروش‌ها باعث شده دسته‌ای از سازنده‌ها بدون آنکه گواهی بهره‌برداری ساختمان احداث شده را از شهرداری دریافت کنند، واحدها را با بدهی سنگین به شهرداری و همچنین نواقص تجهیزات، روانه بازار کنند. خرید این آپارتمان‌ها، باعث انتقال طلب شهرداری بابت هزینه‌های صدور پایان‌کار از سازنده به خریدار می‌شود.



ویلا آپارتمان و طبقات شیشه‌ای در شهرک‌های فریزشده پایتخت احداث شد

چهره ساختمان‌ها در محله‌ها و نقاطی از پایتخت که در ضوابط طرح تفصیلی به‌عنوان بافت مسکونی ارزشمند معرفی شده‌اند و خط قرمز پررنگی برای مدل ساخت‌وساز در آنها تعریف شده، به‌طور محسوس تغییر کرده است.



افزایش خفیف عرضه نوساز به بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش حجم فایل‌های نوساز عرضه شده به بازار در روزهای پایانی سال خبر می‌دهند. فعالان حوزه خرید و فروش مسکن با توجه به آغاز ماه پایانی سال جاری عنوان می‌کنند: طبق روال هر سال، در هفته‌های پایانی، حجم معاملات خرید و فروش مسکن اندکی افزایش پیدا می‌کند. برخی از سازندگان و عرضه‌کنندگان مسکن با توجه به آنکه بنا دارند پروژه‌های جدید ساختمانی را در سال جدید آغاز کنند تعدادی از فایل‌های نوساز تکمیل شده خود را به بازار عرضه می‌کنند.



استعلام آتش‌نشانی از فرآیند صدور پروانه‌ حذف شد ، استارت ساخت و سازهای ناایمن در پایتخت

مطابق با اعلام مدیر ارشد حوزه شهرسازی در مدیریت شهری پایتخت، از ۲۶ بهمن ماه سال جاری دو استعلام مهم شامل «سازمان آتش‌نشانی» و «فضای سبز» از فرآیند صدور پروانه شهرسازی حذف شدند و همچنین متقاضیان اخذ پروانه ساختمانی نیازی به بارگذاری نقشه معماری در سامانه شهرسازی شهرداری تهران ندارند.



کوچ سازنده‌ها به تهران قدیم، 4 علت «انجماد کمتر» بازار ساخت و ساز در بافت فرسوده

اختلاف درجه رکود ساختمانی در محدوده «تهران قدیم» و سایر مناطق شهری تهران از مهاجرت سرمایه‌گذاران ساختمانی به محله‌های فرسوده جنوب شهر حکایت دارد.



قیمت پیشنهادی املاک نقلی در تهران

برخی مشاوران املاک در مناطق جنوبی شهر تهران عنوان می‌کنند: قیمت‌گذاری آپارتمان‌های نقلی (کمتر از ۵۰ مترمربع) از سوی مالکان با توجه به وضعیت کنونی بازار قدری عجیب شده است.



«تورم زمین» از نفس افتاد

بازار «زمین» در تهران مطابق پیش‌بینی‌ها و اطلاعاتی که پیش‌تر فعالان ساختمانی ارائه کرده بودند با «توقف رشد قیمت» روبه‌رو شد. داده‌های مرکز آمار ایران از جزئیات معاملات ملک کلنگی در پایتخت نشان می‌دهد تورم فصلی زمین سرانجام در پاییز از نفس افتاد؛ به‌طوری‌ که این نوع املاک که به‌عنوان زمین معامله می‌شود در پاییز تقریبا با قیمت میانگین تابستان خرید و فروش شدند.



رکوردشکنی حباب‌سنج مسکن

نمایشگر «حباب‌سنج» مسکن در پایتخت پس از کاهش خفیف پاییزی، در ابتدای زمستان مجددا روند صعودی به خود گرفت و از سقف متعارف عبور کرد.



حال و هوای بازار مسکن پایتخت در روزهای اخیر

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران عنوان می‌کنند: برخلاف روال سال‌های گذشته که بازار مسکن در ماه‌های پایانی سال با افزایش حجم مراجعات به بنگاه‌های املاک مواجه بود، در سال جاری حجم مراجعات و جست و جو برای جابه‌جایی‌های پایان سال کمتر است.



پایان بدبینی بسازوبفروش‌ها

بهترین تغییر در «وضعیت بد» ۱۰ پارامتر بازار ساخت و فروش مسکن برای «قیمت مصالح ساختمانی» ثبت شد.



نرخ‌های پیشنهادی در بازار اجاره مسکن

با افت محسوس دما در بازار معاملات اجاره مسکن به دلیل کاهش تقاضا برای جابه‌جایی در این بازار ناشی از قرار گرفتن در فصل زمستان،نرخ‌های پیشنهادی اعلامی از سوی موجران برای اجاره مسکن نسبت به ماه‌های قبل به‌طور نسبی تعدیل شده است.



آپارتمان‌های مناسب برای «خانه‌دومی‌ها»

دامنه قیمتی جست‌وجوی عمده متقاضیان مصرفی مسکن که قصد تبدیل به احسن محل سکونت خود را دارند و با فروش اولین خرید ملک مسکونی خود، قصد تبدیل آن به آپارتمان بزرگ‌تر یا نقل مکان به منطقه مطلوب‌تر شهر را دارند، بین یک تا ۲ میلیارد تومان است.



>     
11  
12  
13  
14  
15  
16  
17  
18  
19  
20  

 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5