اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM
ثبت نام جا مانده‌های طرح اقدام ملی مسکن در اسفند

وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه هیچ طرحی برای ساخت خانه های کوچک مقیاس نداریم گفت: اتفاقاتی که در حوزه اقتصاد رخ داده قدرت خرید متقاضیان مسکن کاهش یافته است.



قیمت مسکن در منطقه پرمعامله تهران

شرایط قیمتی واحدهای عرضه شده به بازار مسکن دومین منطقه پرمعامله شهر تهران نسبت به سایر مناطق پایتخت متفاوت است.



علت نایاب شدن «رهن کامل» در بازار اجاره

بررسی آخرین موجودی فایل‌های اجاره در موتورهای جست‌وجوی اینترنتی و نزد بنگاه‌های ملکی نشان می‌دهد، فایل‌های «رهن کامل» در این بازار نایاب شده است.



برندگان خانه‌سازی در عصر تورمی

برندگان ساختمانی در عصر تورمی بازار ملک با دو پادزهر توانستند در حوزه‌های «ساخت» و «فروش» آپارتمان موفقیت نسبی کسب کنند.



رصد مسکن از دوربین زمین، نسبت بی‌سابقه قیمت کلنگی به آپارتمان

فاصله قیمت زمین با مسکن در پایتخت به بیشترین میزان طی ۲۸ سال گذشته رسید. آخرین اطلاعات مربوط به بازار ملک نشان می‌دهد بهای فروش هر مترمربع ملک کلنگی در تهران ۴۲/ ۱ برابر قیمت آپارتمان شده است که یک نسبت بی سابقه محسوب می‌شود. این فاصله طی دو دهه گذشته به دلیل سبقت تقاضای ساخت وساز از عرضه ملک قابل تخریب، روند صعودی داشته است. نیمه اول امسال شدت تورم قیمت زمین، گروهی از سازنده‌ها را متوقف کرد. مطابق الگوی تغییر فاصله قیمت زمین و مسکن در دوره‌های پساجهش انتظار می‌رود نسبت فعلی وارد مسیر کاهشی شود.



رشد شکننده ساخت‌وساز

نسخه به روز شده تیراژ کشوری عرضه مسکن از رشد شکننده ساخت وساز واحدهای مسکونی در تابستان امسال حکایت دارد.



قمار سفته‌بازها در بازار ملک

معاملات خرید مسکن در تهران ماه گذشته ۱۳ درصد نسبت به آذر افزایش پیدا کرد و تعداد آپارتمان‌های فروخته شده به مرز ۱۰ هزار واحد نزدیک شد. این رشد فروش روی سطح قیمت مسکن تاثیر افزایشی داشت؛ به‌طوری‌که متوسط قیمت در همین فاصله رشد ۳ درصد را تجربه کرد. هر چند خریدهای مصرفی شب عید شروع شده، اما تحقیقات میدانی، عامل مشترک رشد معاملات و قیمت مسکن را بازگشت سفته‌بازها معرفی می‌کند. این نوع معاملات ملک با توجه به دوره پساجهش، پرریسک ارزیابی می‌شود.



توافق رکودشکن مالک و سازنده

سه توافق تازه بین مالکان و سازنده‌ها در بازار ساخت و ساز باعث شکست ابررکود ساختمانی شد. سازنده‌های مسکن در بازار مشارکت در ساخت در مناطقی از تهران حاضر شده‌اند سهم مالک مخالف تخریب در ساختمان‌های چندمالکی را خریداری کنند. این کار راه تخریب و نوسازی را هموار می‌کند. برخی سازند‌ه‌ها نیز پیشنهاد معاوضه واحدهای تازه‌ساز با آورده مالکان ساختمان قدیمی را ارائه می‌کنند. افزایش مبلغ بلاعوض توافق دیگر بازار مشارکت در ساخت است. تغییرات ۸گانه در این بازار امیدوارکننده ارزیابی می‌شود.



رفع دست‌انداز مقرراتی از وام مسکن

یک دست‌انداز مقرراتی برای دریافت وام جدید خرید مسکن از محل اوراق تسهیلات برطرف شد. شرکت فرابورس ایران در راستای افزایش سقف وام خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات، تعداد مجاز خرید اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن برای دریافت وام از بانک عامل بخش مسکن را از ۱۶۰ فقره به میزان ۲۸۰ فقره اوراق در هر جلسه معاملاتی افزایش داد.



آپارتمان‌های مناسب خرید با وام اوراق زوجین

بررسی ذخیره فایل‌های نزد واسطه‌های مسکن نشان می‌دهد به جز سه منطقه شمالی تهران در تمام مناطق دیگر امکان خرید آپارتمان‌های قیمت‌مناسب برای متقاضیان وام‌دار وجود دارد.



وضع۱۰ شاخص در بازار مسکن

تخفیف جزئی رکود فروش ملک، بیشترین فشار از سمت «تورم مصالح» ، نظرسنجی از مدیران ۱۰۰ شرکت فعال ساختمانی درباره «آینده بازار مسکن» از خلأ چشم‌انداز روشن برای سرمایه‌گذاری در این حوزه حکایت می‌کند. در این نظرسنجی وضعیت ۱۰ شاخص کلیدی بخش مسکن و ساختمان مورد پرسش قرار گرفته است و عوامل سمت عرضه اوضاع همه شاخص‌ها از جمله «میل مالکان برای تخریب و مشارکت، هزینه ساخت،‌ قیمت تمام‌شده و همچنین نبض فروش ملک» را نامناسب و غیرقابل قبول اعلام کرده‌اند.



وام مخصوص املاک سالمند

خریداران خانه‌های «خیلی قدیمی» از وام مخصوص بهره‌مند می‌شوند. جزئیات بخش ناگفته مصوبه تسهیلات جدید مسکن از «افزایش ۷۷ درصدی تسهیلات ویژه آپارتمان‌های بالای ۲۵ سال ساخت» حکایت دارد. بر اساس شکل جدید پرداخت وام مسکن، در تهران به آپارتمان‌های ۲۵ تا ۳۰ سال ساخت، ۱۲۰ میلیون تومان وام ترکیبی (خرید و جعاله) تعلق می‌گیرد. بین وام‌های مخصوص و وام‌های معمولی اختلاف چندانی - در حد ۲۰ میلیون تومان- وجود ندارد، اما فاصله قیمتی خانه‌های «خیلی‌قدیمی» با «نوساز»ها قابل توجه است. املاک مشمول وام مخصوص، سه امتیاز در بازار معاملات دارند.



خیز معاملاتی اوراق مسکن

بازار اوراق وام مسکن در یک هفته کاری گذشته با خیز معاملاتی و افزایش نسبی سطح قیمت‌ها همراه شد.بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» از تغییرات قیمت و حجم معاملات در بازار اوراق وام مسکن به‌عنوان بازار بالادست معاملات واحدهای مسکونی نشان می‌دهد حجم معاملات خرید و فروش اوراق در حالی در یک هفته کاری اخیر با خیز قابل‌توجه همراه شده است که در عین حال این خیز افزایشی، اثر محسوس و آنچنانی بر روی قیمت اوراق نداشته است.



مناسب‌ترین نواحی بازار مسکن برای خانه اولی‌ها

صرف‌نظر از حدود ۱۰ روز اخیر که بازار مسکن تحت تاثیر شوک حوادث این ایام دچار سکته معاملاتی شده و روزهای کم‌کاری را سپری کرده است، از اوایل آذر تا اواسط دی ماه حضور نسبتا پررنگ‌تر خانه اولی‌ها در مقایسه با چند ماه اوج رکود رقم خورد. حضور این بخش از تقاضای مصرفی در بازار سبب شد حجم معاملات ثبت شده در آذر نسبت به ماه‌های قبل از آن بیش از دو برابر شود.



استطاعت پرداخت قسط برای خرید خانه در ۳۱ استان سنجش شد، فاصله مستاجران با وام مسکن

آزمون استطاعت‌پذیری وام جدید مسکن در ۳۱ استان نشان‌دهنده فاصله قابل توجه رقم اقساط ماهانه این وام با توانایی مالی متقاضیان مصرفی خرید مسکن در همه شهرهای کشور است. توان خریداران مسکن برای قسط وام با خط‌کش اجاره‌بها ۵/ ۱ میلیون تومان است.



قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های ۱۰۰ تا ۱۲۵مترمربع

مشاوران املاک مناطق مختلف پایتخت عنوان می‌کنند بازار مسکن شهر تهران به لحاظ حجم مراجعه به بنگاه‌های املاک در حال سپری کردن آرام ترین روزهای خود در سال جاری است.



حال و هوای بازار مسکن در روزهای اخیر

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران از کاهش مراجعه متقاضیان خرید مسکن به بنگاه‌های املاک خبر می‌دهند.



بازندگان پاییزی بازار اجاره

آمارهای رسمی نشان می‌دهد آن دسته از مستاجرانی که پاییز امسال اقدام به تمدید قرارداد سال گذشته خود با موجران کرده‌اند به‌طور متوسط اجاره‌بهای بیشتری را در مقایسه با مستاجران جابه‌جا شده در بازار اجاره متقبل شده‌اند.



ورود صعودی ملک به بازار زمستانی

تهران در رشد معاملات مسکن جلوتر از سایر شهرها، میانگین جدید قیمت آپارتمان در مراکز استان، بازار کشوری ملک به شکل صعودی وارد معاملات زمستانی شد. داده‌های مربوط به معاملات مسکن در کل کشور نشان می‌دهد حجم خرید‌ها در آذر نسبت به آبان دو برابر شد و بعد از ۴ ماه، میزان فروش واحدهای مسکونی در شهرها، پنج رقمی شد. این افزایش چشمگیر در معاملات کشوری بعد از ثبات و کاهش قیمت مسکن اتفاق افتاده است. با این حال نبض معاملات هنوز تا عادی‌شدن‌ فاصله دارد. براساس آمار دیگر، متوسط قیمت مسکن در مراکز استان‌ها در ماه مهر نسبت به شهریور ثابت ماند.



اجاره‌بهای تا ۲ میلیون تومان در کدام مناطق متداول است؟

کمبود تقاضا در بازار اجاره مسکن هفته‌های اخیر به مراتب بیشتر از کمبود عرضه به‌چشم می‌آید. این واقعیت را واسطه‌های ملکی منعکس می‌کنند و معتقدند بازار اجاره سردترین روزهای خود را در میان تمام ایام سال سپری می‌کند.



>     
11  
12  
13  
14  
15  
16  
17  
18  
19  
20  

 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5